Het verschil tussen SEA en SEO

Online marketing voor ondernemers

In dit stuk gaan we het hebben over online marketing. Dit betreft zoekmachine adverteren (afgekort SEA) en zoekmachine optimalisatie (afgekort SEO)

 

 SEA

We beginnen met zoekmachine adverteren. De woorden zeggen het al. Adverteren op internet. We spreken hier over adverteren in de zoekmachine van Google. Dit omdat Google de grootste zoekmachine is waarin gezocht word. De applicatie genaamd Adwords word gebruikt door ondernemers en online marketing bureaus.

Doormiddel van kennis en kunde kunt u gerichte advertenties plaatsen en heb je zelf invloed op het succes ervan. Omdat de meeste ondernemers hiervoor geen tijd hebben is het beter om dit over te laten aan een Adwords specialist. Adwords is geen speelgoed om even te kijken hoe het werkt.

Toch proberen sommige ondernemers het nog zelf. Vaak is het gevolg dat ze teleurgesteld zijn in het systeem en geld zijn kwijtgeraakt om dat het niet heeft opgeleverd met wat men dacht. Er gaat een gedegen studie aan vooraf om zich te bekwamen voor Google Adwords. Laat het aan een Adwords specialist over en u weet zeker dat alle kennis gebruikt wordt om maximaal rendement te halen. Wanneer je al een account heb vraag dan om een gratis Adwords Scan.

 

 

SEO

Men spreekt van zoekmachine optimalisatie (SEO) wanneer je de website optimaal optimaliseert voor de zoekmachine. Als dat goed is gedaan is de kans groot dat je site goed in het organische gedeelte van Google te zien krijgt. Na de betaalde advertenties krijgen de bezoeker de posities te zien die gratis zijn. Hier wil iedereen zo hoog mogelijk staan.

Om te beginnen moet je site een goed titel hebben. Zorg voor 2 a 3 zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Vorm daar een korte zin mee. Daarna komen de meta-gegevens in beeld. Meta-description = een goede relevante beschrijving van je website. Gebruik hierin ook de 2 a 3 zoekwoorden die gebruikt zijn in de titel en beschrijf daarmee een uitgebreidere omschrijving van je site. Meta-keyword = hierin zet je alle zoekwoorden waarmee je gevonden wilt worden. Stuk of 15.Tip: deze zoekwoorden moet je ook in de tekst van je site gebruiken. De belangrijkste zoekwoorden 3 keer. De anderen zoekwoorden 1 keer in een totale tekst van 500 a 600 woorden. Alt-image = 1 keer belangrijkste zoekwoord plaatsen.

Dit vormt de basis om je website SEO vriendelijk te maken. Daarna moet je nog zorgen voor goede backlinks naar je site. Zoekmachine optimalisatie is arbeidsintensief en geeft geen garantie voor succes. Toch is het aan te raden om na Google Adwords ook te zorgen voor een goede geoptimaliseerde website. Een website optimalisatie rapport kan hierbij helpen. In een SEO rapport staat alle informatie. Hoe staat je website er op dit moment bij, en geeft advies. Door het in grote gedeelte zelf te doen bespaar je op de kosten.

Een ervaren SEO bureau rekent vanaf 200 euro en kan oplopen tot 10.000 euro. Grote bedrijven besteden het uit. Hun marketing budget moet immers besteed worden. Door slim een gedeelte zelf te doen kan je toch zorgen voor een goede geoptimaliseerde website. Wanneer je daarna af en toe aandacht besteed aan backlinks krijg je zeker meer bezoekers op je website. Wees geduldig . SEO kost veel tijd maar op termijn pluk je de vruchten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*