Financiën op orde

Je financiën op orde hebben is erg belangrijk. Voor velen is dit echt abracadabra en begrijpen er dus maar weinig van. Veel bedrijven hebben daarom een financieel administratief medewerker in dienst. Het is namelijk van groot belang dat je je financiën goed bij houdt en dat je er snel en overzichtelijk inzicht in krijgt. Door het goed bij te houden creëer je veel meer rust en het levert tevens geld op. Ook voor je financiële zaken in huis, is het makkelijk dat je een beetje kaas hebt gegeten van dit vak.

Werken op de financiële afdeling

Belastingen, hypotheken, verzekeringen, je krijgt er als particulier allemaal mee te maken. Het klinkt altijd erg ingewikkeld, maar het overzichtelijk in kaart brengen van je inkomsten en uitgaven is het halve werk. Sommige mensen hebben natuurlijk meer inzicht in al die cijfers en zullen het daarom eerder begrijpen. Voor anderen kost het iets meer tijd en energie. Voor bedrijven komen er naast belastingen en verzekeringen ook nog verschillende arbeidsrechten en loonadministratie bij. Veel ondernemers hebben hier geen tijd voor en zin in om dit allemaal zelf bij te houden. Daarom nemen ze hier vaak mensen voor aan. Als financieel administratief medewerker ben je dus verantwoordelijk voor alle financiële gegevens. Je houdt precies bij wat de inkomsten en uitgaven zijn. Mocht de belastingdienst om bepaalde gegevens vragen, dan heb jij die binnen no-time opgezocht. Alles staat overzichtelijk weergegeven en er is een duidelijke structuur in gebracht. Jij zorgt dat facturen worden verzonden en betaald. Je bent de spil in het web als het op de financiën aankomt.

Software

Het verschilt per bedrijf welk systeem ze hanteren om de administratie bij te houden. Dit kan middels een software. Dit komt het meest voor. De ondernemer kan dan zelf ook in het systeem zien hoe de financiën er voor staan. Ook de belastingdienst en andere externe partijen kun je met een software een makkelijker overzicht geven in je financiën. Je zou het ook in Excel bij kunnen houden of gewoon op papier, maar dan moet je wel heel georganiseerd zijn. Papieren slingeren snel rond en je kunt er minder snel wat in terug vinden. Daarnaast stapelen de papieren zich op en ontstaat er uiteindelijk een heel dik papierenwerk. Zorg er dus voor dat je met een software kunt werken en dat je financiële administratie op orde is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*