Gouden profielfoto tip: De kleur rood

Een profielfoto is het belangrijkste onderdeel van jou online dating avontuur. Het is immers de eerste indruk die je achter laat, want vergeet niet: mensen kijken altijd eerst naar de foto en niet naar de overige tekst op je profiel! Bevalt de foto niet? Zoeken ze gewoon lekker verder! Het komt vaak voor dat daters besteden ontzettend veel tijd spenderen aan mooie teksten op hun profiel en dan pas aan de foto. Vergeet het “even snel op Facebook een foto uitzoeken en op mijn profiel zetten”, bijvoorbeeld een “die ene foto” van de vakantie in Griekenland van 5 jaar geleden. “Die ziet er wel leuk uit!” Draai het roer eens om, want weet dat tenminste de helft van je dating avontuur en succes afhangt van de profielfoto. Dit artikel gaat om de gouden tip als het aankomt op uw profielfoto.

Een aparte (nieuwe) profielfoto

Ten eerste is het belangrijk dat de profielfoto recentelijk genomen is, maar sterker nog het is beste als u een geheel nieuwe foto neemt welke nog nergens op het internet heeft gestaan, zoals bijvoorbeeld uw Hyves of Facebook pagina. De reden hiervan is dat het tegenwoordig heel makkelijk om via een bestaande (online) foto meer foto’s van een persoon te vinden! Pak maar eens een foto van uw online dating profiel en sleep het naar uw desktop en voer nu een “Google Image Search” uit op die foto en kijk hoeveel informatie / foto’s en content er tevoorschijn komt! Even een nieuwe foto maken dus.

De kleur rood

Nu komt het grote dating geheim wat onderzocht is door wetenschappers in Amerika. De kleur rood. De kleur rood wordt al sinds zijn historie geassocieerd met lust, romantiek en seksualiteit, en recent onderzoek heeft aangetoond dat je met een profielfoto waarop je rode kleren draagt, zo tussen de 25% tot 30% meer reacties krijgt! Dit werkt zowel voor mannen als vrouwen. Nu vraag je je misschien af hoe dit onderzocht is? Hieronder het antwoord!

Onderzoek naar de meest efficiënte profielfoto

Voor dit onderzoek zijn de profielfoto’s van deelnemende vrouwen en mannen welke al een datingprofiel hadden bij een niet commerciële online datingsite digitaal bewerkt om van elke foto 6 verschillende (kleuren) versies te maken. Hierbij kreeg hun T-shirt telkens een andere kleur. Willekeurig gedurende een periode van 9 maanden werden de foto’s verwisseld met telkens een andere kleur. In de periode waarbij de foto de kleur rood had namen de reacties gemiddeld 25% tot 30% toe. Geel was met 16% de tweede kleur maar hiervoor is geen duidelijk verklaarbare reden gevonden door de onderzoekers.

Aan de slag

Heeft u al een online dating profiel? En heeft u nog steeds een profielfoto welke u zomaar van uw Facebook account heeft geplukt en wilt u juist meer reacties ontvangen op uw profiel? Volg de twee bovenstaande tips, trek dus een rood T-shirt of jasje uit de kast en maak een leuke profielfoto voor uw profiel! Veel plezier in de aankomende dating avonturen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*