VoIP telefonie voor bedrijven

VoIP, ook wel telefonie via het internet genoemd, is het nieuwe bellen! Je belt via een digitale lijn waardoor je geen last hebt van storingen. De verbinding loopt immerse via een IP adres en over een internetverbinding dat in de grond ligt. ADSL gebruikt namelijk telefoonmasten en telefooncentrales. VoIP telefonie kent een aantal voordelen:Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Kwaliteit

De kwaliteit van het signaal is vaak beter dan analoge telefonie. De verbinding loopt via een digitaal signaal en mits het signaal goed is geregeld is de kwaliteit vele malen beter dan analoge telefonie.
Bekabeling

Kantooromgevingen kunnen met minder bekabeling goed werken aangezien de computer en de telefoon slechts één aansluiting gebruiken.

Kostenbesparing

Als je als bedrijf meerdere vestigingen hebt dan kun je met VoIP telefonie optimaal gebruikmaken van vaste telefoonverbindingen tussen de verschillende locaties door dezelfde bandbreedte voor voiceverkeer en dataverkeer te gebruiken. Dat scheelt enorm veel geld!

 

De VoIP telefonie provider en abonnement

Om gebruik te kunnen maken van VoIP kun je het beste aankloppen bij een provider of een tussenpersoon. Aanbieders hebben verschillende services, prijzen en kwaliteit. Het is goed om je vooraf te laten informeren voordat je de keuze maakt uit een provider en een abonnement afsluit.

 

Een VoIP telefoonnummer

Dankzij internet telefonie kun je een geheel eigen nummer kiezen en gebruiken. Denk aan een 0900, 0800, 088, 085, regionaal of een internationaal telefoonnummer. Als bedrijf kom je dan professioneel over met bijvoorbeeld een eigen service nummer. Je kan per afdeling een andere telefoonnummer gebruiken.

 

Specifieke kenmerken van zakelijke telefonie

Er zijn een aantal specifieke kenmerken die aan bod komen bij zakelijke telefonie. Dit heeft vooral te maken met de grootte van een bedrijf en het aantal mensen die werkzaam zijn. Het gaat om de volgende kenmerken:

  • Voor bedrijven is het belangrijk dat iedere werknemer bereikbaar is met een eigen telefoonnummer. Vaak is dit een subvariant van het algemene telefoonnummer.
  • Medewerkers moeten de mogelijkheid hebben om onderling te kunnen doorverbinden. Bijvoorbeeld als de receptie een telefoon aanneemt en iemand naar de juiste afdeling kan sturen.
  • Het automatisch doorschakelen bij afwezigheid. Stel u heeft een horeca onderneming en u wil overdag op uw mobiele telefoon bereikbaar zijn voor het aannemen van reserveringen.
  • Het automatisch instellen van een voicemail na een bepaalde tijdstip.

One Reply to “VoIP telefonie voor bedrijven”

  1. Pingback: Bellen via internet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*