Top 10 voordelen van ICT consultancy

Om concurrerend te blijven, moeten kleine bedrijven de huidige technologieën maximaliseren. Ze moeten dit kosteneffectief en met weinig directe IT-ervaring doen. Het antwoord op deze hachelijke situatie wordt opgelost door een echte ICT consultant in te huren.

 

1. Krijg tijd om u te concentreren op zakelijke kernfuncties

Mensen zijn over het algemeen het gelukkigst om te doen waar ze goed in zijn. En ze raken gefrustreerd door afleidende taken die niets te maken hebben met hun essentiële functies. De tijd en moeite die het kost om Informatietechnologie uit te zoeken, heeft een zeer reële opportuniteitskosten. Door een professionele leverancier van technologieservices te gebruiken, kunnen interne medewerkers tijd vrijmaken om zich te richten op het genereren van inkomsten en het zakendoen van het bedrijf.

 

2. Tik op Schaalvoordelen en Koopkracht

Aanbieders van technologieservices bereiken grotere efficiëntie en schaalvoordelen omdat ze één focus op IT hebben. Ze consolideren de koopkracht en hebben toegang tot diepe en brede kennisbanken. Met behulp van cases die zijn ontwikkeld, voltooien deze providers taken eenvoudig veel efficiënter, vaak tot een orde van grootte groter dan kleine bedrijven alleen kunnen. Dit alles vertaalt zich in echte kostenbesparingen in termen van zowel tijd als geld.

 

3. Verkort de down-time

Zelfs een paar minuten down-time van systemen dragen enorme bedrijfskosten. Het maximaliseren van up-time moet een hoge prioriteit hebben. Kleine bedrijven kunnen zich langer problemen veroorloven met internet connectiviteit, e-mailcommunicatie, corrupte gegevens of systeemstoringen – de kosten om te reageren op deze gebeurtenissen zijn gewoon te hoog.

 

4. Kosten verlagen en bedrijfskosten beheersen

Voorspelbare IT-kosten. De zakelijke waarde van leveranciers van technologiediensten gaat veel verder dan het verlagen van de kosten van hun efficiëntie en resulteert in zeer harde dollarbesparingen. In bijna alle gevallen zullen kleine bedrijven 25% tot 50% minder uitgeven dan de kosten van zelfs maar één IT-professional op het middenniveau.

 

5. Verkrijg on-demand bronnen

Veel kleine bedrijven bevinden zich in de uitdagingen van groei of soms in de last van terugschroeven. Beide gevallen vormen een echt human resources dilemma wanneer men vertrouwt op interne IT-middelen, vooral wanneer deze evenementen niet gepland zijn. Deze al te plotselinge vereisten komen zelden in keurige blokken van 40 uur.

 

6. Verbeter de productiviteit

Technologie verbetert de productiviteit door communicatie, samenwerking en kennisuitwisseling mogelijk te maken waarmee werknemers kunnen innoveren. Deze mogelijkheden worden geleverd door een groot aantal technologieën, waaronder bestandsservers, centrale databases, breedband connectiviteit, mobiele platforms, e-mailcommunicatie en vele andere. Ware productiviteit en zakelijk voordeel kunnen echter alleen worden gerealiseerd wanneer deze complexe technologie op de juiste manier wordt gepland, geïmplementeerd en onderhouden.

 

7. Toegang tot zeer gespecialiseerd talent

De gecompliceerde aard en snel veranderende infields zoals juridische, boekhoudkundige en informatietechnologie kunnen het best aan de experts worden overgelaten – al was het maar vanwege de enorme inspanning die nodig is om zelfs basiskennis te vergaren. De middelen van aanbieders van technologieservices stellen kleine bedrijven in staat gebruik te maken van gespecialiseerde expertise die anders te duur zou zijn om intern te ontwikkelen en te onderhouden.

 

8. Realiseer een technologische voorsprong ten opzichte van concurrenten

Profiteer van nieuwe technologieën die uw bedrijf zullen helpen om concurrentievoordeel te herkennen in plaats van alleen het speelveld te nivelleren. Aanbieders van technologiediensten houden de nieuwste informatietechnologieën bij door middel van voortdurende training en praktijkervaringen. Ze weten hoe ze de nieuwste hardware, software en netwerktoepassingen die beschikbaar zijn, kunnen implementeren.

 

9. Aantrekken en behouden van werknemers

Medewerkers willen werken in een omgeving waar hun computers draaiende zijn. Waar de down-time minimaal is en de software werkt zoals het hoort. Medewerkers willen concurrerend zijn met hun rivalen en zij willen de technologische hulpmiddelen die hen echt helpen te leveren. Medewerkers verwachten dat ze met de huidige technologie-oplossingen aan de slag kunnen om hen te overtreffen en niet alleen aan de verwachtingen te voldoen.

 

10. Toegang tot anders niet-beschikbare leveranciersondersteuning

Toegang tot fabrikanten is cruciaal bij het effectief ondersteunen van complexe technologie. Technologiefabrikanten bieden van oudsher weinig directe ondersteuning door eindgebruikers. Indien beschikbaar is deze ondersteuning eenvoudig en vaak onbetrouwbaar. Dit is buitengewoon frustrerend voor kleine bedrijven die klantenondersteuning bellen, maar zelden ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*