7 voordelen van een VoIP telefooncentrale

Een van de eerste taken voor iedereen die een bedrijf start, is het waarborgen van betrouwbare telefonische toegang. Er wordt veel werk verricht op computers met een netwerk, maar kantoren hebben nog steeds telefoons nodig voor de dagelijkse communicatie.

Oudere, eigen telefooncentrales waren behoorlijk duur, en ze waren moeilijk te herconfigureren of op te schalen naarmate het bedrijf meer dicteerde.

Voice over Internet Protocol, of VoIP, biedt echter telefoontechnologie die gebruikmaakt van breedbandinternetverbindingen, en gehoste VoIP telefooncentrale bieden met name veel voordelen ten opzichte van de oude systemen.

Hier zijn 7 van de grootste voordelen van Een VoIP telefoonsystemen met digitale centrale:

1. VoIP is eenvoudiger te installeren, configureren en onderhouden

IP-telefoons zijn eenvoudig te installeren, zelfs voor mensen met beperkte technische knowhow. In plaats van dat iemand langs uw faciliteit telefoonbedrading komt uitvoeren, kunt u een IP-telefoon instellen en snel klaar zijn.

Gehoste VoIP-software maakt het gemakkelijk en goedkoop om nieuwe gebruikers toe te voegen, en een handig webportaal maakt het eenvoudig om de systeemconfiguratie te verplaatsen, toe te voegen of te wijzigen. Er is geen VoIP-hardware om te installeren, je hebt alleen IP-telefoons nodig en je hoeft zelfs geen software te installeren.

2. VoIP schalen gemakkelijk omhoog of omlaag

Het is niet altijd eenvoudig om te voorspellen hoeveel telefoons je het komende jaar nodig hebt. Als je een traditioneel telefoonsysteem hebt, moet je zorgvuldig inschatten om te voorkomen dat je geld uitgeeft aan telefoonlijnen die je niet gebruikt.

Dit gaat allemaal weg met Hosted VoIP systemen. Met VoIP voor uw bedrijf kunt u een regel toevoegen zodra u een nieuwe werknemer toevoegt en wanneer een werknemer weggaat, kunt u de lijn gemakkelijk opnieuw toewijzen of verwijderen. U hebt altijd het juiste aantal telefoonlijnen voor uw behoeften.

3. Aantallen van werknemers Volg ze waar ze ook gaan

Bent u het herschikken of uitbreiden van uw kantoorruimte? Gehoste VoIP centrales geven gebruikers toegang tot een handige webportal om het systeem op elk moment opnieuw in te stellen. Gehoste VoIP telefoonsystemen zijn ook geweldig voor bedrijven met veldwerkers of werknemers die veel reizen. Oproepen kunnen overal ter wereld worden doorgeschakeld vanwege functies van VoIP telefoonsystemen in de cloud.

4. Een reeks van gespreksfuncties wordt ondersteund

Alle traditionele functies van het oproepsysteem die u verwacht, zijn beschikbaar in gehoste VoIP systemen, zoals oproep in de wacht zetten, doorverbinden, oproepen opsporen, telefonisch vergaderen, me zoeken / volgen en telefoonmenu’s van auto-assistenten.

U zult uw favoriete functies niet opgeven door gehoste VoIP te kiezen.

Download hier onze PDF met telefoonsysteemfuncties.

5. Zelfs oudere technologie zoals fax wordt ondersteund

Virtueel faxen (ook IP-faxen genoemd) is een ander kenmerk van VoIP telefoonsystemen. Zelfs in het tijdperk van e-mail en directe communicatie zijn er enkele gevallen waarin faxen noodzakelijk zijn. Zonder de behoefte aan papier of toner kunt u faxen verzenden en ontvangen via het e-mailaccount dat u al hebt met een gehost VoIP systeem.

6. Gehoste VoIP bespaart bedrijven geld

Geld besparen is een van de belangrijkste kenmerken van gehoste VoIP telefoonsystemen.Setup was opdringerig, waardoor de vereiste tijd en fysieke systeemveranderingen opnieuw werden geconfigureerd en onderhoud en reparaties nogal duur konden zijn.

Maar met gehoste VoIP systemen bespaart u niet alleen de installatiekosten, maar zijn ook de gesprekken aanzienlijk goedkoper. Als uw bedrijf veel internationale gesprekken voert, bieden gehoste VoIP telefoonsystemen u de besparingen die u nodig hebt om een ​​geweldig telefoonsysteem te hebben zonder een enorme kapitaalinvestering.

7. VoIP integreert met andere bedrijfssystemen

Omdat VoIP gesprekken internetgebaseerd zijn, kunnen gehoste VoIP systemen eenvoudiger worden geïntegreerd met de bedrijfstoepassingen die u dagelijks gebruikt. U kunt dingen doen zoals uitgaande gesprekken plaatsen via Outlook of andere e-mail clients, of een klantrecord oproepen met de inkomende oproepen van die klant.

Voicemail-accounts zijn toegankelijk via e-mail voor werknemers die reizen, en u kunt zelfs voicemail transcriptie krijgen bij sommige gehoste VoIP telefoonsystemen. Deze functie transcribeerde voicemailberichten in tekst en stuurt ze naar uw e-mailaccount, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het maken van aantekeningen tijdens het gesprek.

Met alle voordelen van gehoste VoIP telefoonsystemen, is het niet logisch om gehoste VoIP technologie te gebruiken met uw bedrijf? Toonaangevende telecommunicatieproviders weten hoe ze gehoste VoIP telefoonsystemen kunnen aanbieden om aan de specifieke behoeften van de klant te voldoen, zodat klanten de communicatiesystemen hebben die ze nodig hebben met een kostenstructuur die logisch is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*